A TÁRSULAT SZÁMOKBAN
1600-an jelentkeztek a felhívásra, ebből kb. 850-en mentek el a megmérettetésre.
110-en jutottak a középdöntőkbe, 80 %-ban a zsűri, 20 %-ban a közönség szavazatai alapján.
24-en jutottak be a döntőbe (16 főt a zsűri, 8-at a közönség juttatott tovább), a döntőkbe 8 úr és 8 hölgy jutott be, közülük választották ki a produkció 8 főszereplőjét.
12 élő adást sugárzott az MTV szombat esténként, ezekben összesen 160 dal hangzott el.
960 jelmez készült A Társulat adásaihoz.
60 órát próbáltak a versenyzők.
150 fős stáb dolgozott a műsoron, köztük 5 koreográfus Novák Péter vezetésével.
36 órányi élő és 14 órányi felvett adásból áll A Társulat műsorfolyama, ami közel 4000 perc adást jelent, amely technikai probléma nélkül valósult meg.
GONDOLATOK AZ ISTVÁN, A KIRÁLYRÓL
A Táltosasszonyról
Szörényi Levente szerint a közönség nem tűr változtatást az István, a király dramaturgiájában – a tapasztalat szerint tehát a darabhoz nem szabad hozzányúlni. A Táltosasszony szerepe azonban nem változtatja meg a rockoperát; gyakorlatilag csak egy adott szerep megkettőződéséről van szó, ami által izgalmasabb lesz a produkció.
Feke Pál és István szerepe
Az Istvánt alakító Feke Pál a sajtótájékoztatón elmondta: büszke rá, hogy ő kapta meg ezt a feladatot. „Volt egy előző életem, amiben nagyon boldog voltam, sok mindent eljátszhattam, és erre büszke vagyok. A Társulat azonban megváltoztatta az életemet: nagyon sokat köszönhetek az alkotóknak és a társaimnak egyaránt.”
A TÁRSULAT A KULISSZÁK MÖGÖTT
A stáb és a kreatív csapat már két hónappal az első adás előtt leült a Magyarországon elérhető és jogosítható musicalek jegyzékével, valamint a listákkal, amiket a versenyzők benyújtottak azokról a dalokról, amiket szívesen énekeltek volna a műsor folyamán. A zenei szerkesztő, Kocsák Tibor és a kreatív csapat ezután összeült, hogy kiválasszák, melyik versenyzőhöz mely dalok illenek – ebben nagy segítségükre volt az a hatalmas felvett anyag, amire a válogatások időszakában szert tettek.
Ezek után kezdődött a munka. Minden új műsor előtt Novák Péter koreográfus és a kreatív producer kitalálta a színpadi látványt, a jelmeztervező megtervezte a jelmezeket – minderre minden egyes adás előtt háromszor 24 óra volt, tehát a hétfőtől szerdáig terjedő időszak. Csütörtökönként reggeltől estig szárazpróba volt, pénteken kamerapróba, szombat délelőtt főpróba, este pedig élő adás.
Bátyai Edina, a Szegedi Szabadtéri Játékok igazgatónője és Rosta Mária, az István, a király producere szerint a jegyértékesítők közölték, hogy az elmúlt 10-15 évben nem volt példa ilyen sikerre egy produkció kapcsán. Az előadások mind teltházasok, szinte lehetetlen volt jegyet szerezni, ezért új előadásokat kellett beszorítani a műsortervbe, mind Szegeden, mind a Sportarénában.
Rosta Mária producer elmondta, hogy a fiatal szereplők szerződése 2010. december 31-ig szól, és a Zikkurat Produkció mindent elkövet majd, hogy biztosítsa számukra a tanulás lehetőségét, minél több segítséget nyújtva nekik a pályájukon.
|